Stap voor stap lopen we met je het dashboard door. Ik denk dat we alles wel hebben behandeld in deze post, maar als je vragen hebt: stel ze in de comments hieronder!

Het is best een lange tekst, we hebben wat shortcuts voor je gemaakt:

  1. Inloggen
  2. Algemene info
  3. Administratieve gegevens (IBAN!)
  4. WijnSpijs Wandeling
  5. Ronde overzicht
  6. Gerechten
  7. Dieetwensen
  8. Gebruikersprofiel

Stap 1: Inloggen

Inloggen doe je hier. Ben je je wachtwoord vergeten? Gebruik je algemene mailadres om het te resetten. Lukt het allemaal niet? Stuur een mailtje naar info@wijnspijs.nl. Je krijgt binnen 48 uur antwoord van één van ons. Is het gelukt? Dan zie je dit scherm:


Stap 2: Algemene informatie controleren en aanvullen

Links vind je het menu. Onder algemeen vind je alle gegevens welke wij van jouw restaurant hebben. Vul dit aan zodat de website bezoekers alles wat zij willen weten kunnen vinden. Dit leid tot meer reserveringen!

Let op je openingstijden! Deze tijden worden ook gebruikt voor het WijnSpijs Walking Dinner! Als je dagen als gesloten aanvinkt, krijg je dus géén reserveringen!


Stap 3: IBAN & BTW nummer

Klik op Administratie in het menu en vul hier de gegevens van de contactpersoon in. Daarnaast moet je hier je IBAN en BTW nummer invullen. Vul dit gelijk in en controleer het goed! Dit zijn de gegevens die we gebruiken om geld op jouw rekening over te maken! Als deze informatie niet klopt, moet je wachten op je centen…

Lees hier meer over ons betaalbeleid.


Stap 4: Evenementen

Daarom zit je hier eigenlijk toch?

Klik links op het evenement waar je aan meedoet. Hier vind je alle informatie over de aankomende WijnSpijs Wandeling. Hoeveel kaarten, allergieën etc. Het scherm is verdeeld in 5 onderdelen:

  1. Algemene info: hoeveel kaarten zijn er verkocht en wanneer is die wandeling eigenlijk?
  2. Gerechten en wijnen/bieren: wat ga je serveren? Minstens zo belangrijk: wat doet de rest?
  3. Dieetwensen: alle dieetwensen van de gasten op een rijtje
  4. Ronde overzicht: aantal gasten per ronde en grootte van de groepen
  5. Printen: Mocht je het liever op papier willen, kun je hier klikken voor een printversie

Kijk hieronder voor een uitgebreide uitleg per stap.


Stap 5: Ronde overzicht

Als je op de knop ‘Uitgebreid Overzicht’ klikt (nummertje 4 hierboven), krijg je een schema. In dat schema staan alle bestellingen voor de Culinaire Wandeling, in welke ‘ronde’ ze bij je langskomen en uit hoeveel personen die bestellingen bestaan. In horecalingo: het aantal tweetjes, drietjes, etc.

MAAR. Een dikke vette MAAR. Dit overzicht is NIET geschikt voor tafelindelingen. Gasten bestellen regelmatig apart, en als de ze hun bestellingen niet koppelen, komen ze als aparte bestellingen in je overzicht. Twee tweetjes zijn dus al snel een viertje. 

Stap 6: Gerechten

Hieronder kun je jouw gerechten en wijnen of bieren invullen. Let ook goed op wat de anderen doen!

Dit is zó belangrijk, dat we er een apart hoofdstuk aan hebben gewijd.

Lees hier alles over de WijnSpijs Combi’s

Stap 7: Dieetwensen

De gasten geven tijdens het bestellen van hun ticket aan of en welke allergieën ze hebben. Deze informatie komt real-time in jullie overzicht, zie vakje nummer 3 in stap 3 hierboven. Onze ervaring is dat deze informatie altijd behoorlijk nauwkeurig overeenkomt met de werkelijkheid.

 

Dat was het!

Log gelijk in op WijnSpijs.nl