Vroeger werkten we met strippenkaarten. Mooie tijden. Maar ja. Anno nu is een digitaal kaartje veel handiger. Minder fraudegevoelig, beter voor het milieu en meer informatie.

Als de gasten bij ons een bestelling doen voor X kaarten krijgen ze een digitaal ticket. Één ticket per bestelling dus! Zij laten deze aan je zien op hun telefoon. En jij moet deze scannen met de WijnSpijs Restaurant App. Hoe dat werkt lees je nu.


1. Download de app

Duh.

WijnSpijs Restaurant App Play StoreWijnSpijs Restaurant App Store


2. Inloggen

Om je de juiste informatie te kunnen geven moet de app weten wie je bent en bij welk restaurant je hoort. Inloggen moet met het e-mail adres dat je ook voor de gewone site gebruikt. Weet je nog hoe je moet inloggen?

Inloggen WijnSpijs Restaurant App


3. Scanner activeren

Klik op knop ‘Scan’ om je camera te openen. Geef de app toegang tot de camera! Anders kun je straks de tickets niet scannen.

Camera toegang

Je kunt nu de tickets scannen.


4. Tickets scannen

De gasten hebben een PDF417 code. Dit is een soort QR code. Deze code is geldig voor de héle bestelling. Je scant dus 1 ticket per tafel.


5. Gescande tickets

Eenmaal gescand kun je 5 meldingen krijgen:

  1. Geldig ticket – lijkt me vanzelfsprekend.
  2. Dit ticket is al gescand – Jij of 1 van je medewerkers hebben dit ticket al gescand. Misschien is dit iemand van dezelfde groep? Anyway: gewoon placeren.
  3. Ongeldig ticket! – Probeer het nog een keer! Dit gebeurt soms. Blijft de melding? Maak je cameralens schoon en zet de helderheid van gast op zijn hoogst. Lukt het echt niet? Check dan de lijst (zie uitleg hieronder bij #6). Staat de gast hier ook niet tussen? Dan hebben ze geen geldig ticket voor de wandeling.
  4. Dit ticket is geannuleerd en dus niet meer geldig! – Dit ticket is niet geldig meer, de gasten kunnen deze dus niet gebruiken.
  5. Ticket hoort niet bij deze wandeling! – Dit is wel een ticket van een WijnSpijs Wandeling, maar van een andere stad. Helaas: niet geldig. Het kan ook een neppert zijn.
  • Dit is of een code die bij een andere WijnSpijs Wandeling hoort, of een code die niet is uitgegeven door WijnSpijs.
  • Dit ticket is al gescand door jou of 1 van je medewerkers.
  • Zo ziet een geldig ticket eruit
  • Nog een keer proberen te scannen!
  • Als de gasten hun bestelling hebben geannuleerd maar toch hun ticket laten zien.

6. Tabblad ‘Lijst’

Alle tickets voor deze wandeling staan in deze lijst met naam, bestelnummer, aantal personen en dieetwensen. Bovenin vind je een zoekbalk. Is er iets mis met het ticket? Zoek dan op naam en/of bestelnummer. Is dat het geval? Dan hebben ze een geldig ticket.

Gescande bestellingen worden automatisch groen.

Lijst scherm


7. Tabblad ‘Medewerker’

Toen je in ging loggen kon je ook kiezen voor de optie ‘Inloggen als medewerker’. Er moet dan een code gescand worden. Die code staat hier. Laat dit scherm zien aan je medewerkers die gaan scannen (zij moeten ook de app downloaden!).

  • DIT IS EEN VOORBEELD. NIET SCANNEN/GEBRUIKEN!
  • Hier kunnen je medewerkers inloggen.

8. Tabblad ‘Info’

Heel handig tijdens de dag zelf: hoeveel gasten er in totaal komen, hoeveel er al zijn geweest en hoeveel je dus nog kan verwachten.

Info scherm


 

Een gedachte over “Hoe werkt de WijnSpijs Restaurant App?

Reacties zijn gesloten.