Vroeger werkten we met strippenkaarten. Mooie tijden. Maar ja. Anno nu is een digitaal kaartje veel handiger. Minder fraudegevoelig, beter voor het milieu en meer informatie.

Als de gasten bij ons een bestelling doen krijgen ze een digitaal ticketÉén ticket per bestelling! Zij laten deze aan je zien op hun telefoon. En jij scant deze met de WijnSpijs Restaurant App. Hoe dat werkt lees je hieronder.


1. Download de app

Duh.

WijnSpijs Restaurant App Play StoreWijnSpijs Restaurant App Store


2. Inloggen

Om je de juiste informatie te kunnen geven moet de app weten wie je bent en bij welk restaurant je hoort. Inloggen moet met het e-mail adres dat je ook voor de gewone site gebruikt. Weet je nog hoe je moet inloggen?

3. Kies de juiste wandeling

Kies de juiste wandeling en klik hierop. Je komt dan in het event gedeelte van deze wandeling. Hier staat alle informatie onder verschillende kopjes. Deze leggen we hieronder allemaal uit 👇🏼.

4. Inloggen Medewerker

Toen je in ging loggen kon je ook kiezen voor de optie ‘Inloggen als medewerker’. Er moet dan een code gescand worden. Die code staat hier. Laat dit scherm zien aan je medewerkers die gaan scannen (zij moeten ook de app downloaden!).

5. Scanner activeren

Klik op knop ‘Scan’ om je camera te openen. Geef de app toegang tot de camera! Anders kun je straks de tickets niet scannen.

Je kunt nu de tickets scannen.

6. Tickets scannen

De gasten hebben een PDF417 code. Dit is een soort QR code. Deze code is geldig voor de héle bestelling. Je scant dus 1 ticket per tafel.

In jouw restaurant app, kun je bijhouden hoeveel gasten je al gescand hebt. In het paarse rondje zie je hoeveel mensen jij binnen gehad hebt. Het witte rondje geeft het totaal aantal gasten aan.


7. Gescande tickets

Eenmaal gescand kun je 4 meldingen krijgen:

  1. Geldig ticket – lijkt me vanzelfsprekend. Je ziet gelijk met hoeveel mensen ze zijn en wat de eventuele dieetwensen zijn.
  2. Dit ticket is al gescand! – Jij of 1 van je medewerkers hebben dit ticket al gescand. Misschien is dit iemand van dezelfde groep? Anyway: gewoon placeren.
  3. Ongeldig ticket! – Probeer het nog een keer! Dit gebeurt soms. Blijft de melding? Maak je cameralens schoon en zet de helderheid van gast op zijn hoogst. Lukt het echt niet? Check dan de gastenlijst (zie uitleg hieronder bij #10). Staat de gast hier ook niet tussen? Dan hebben ze geen geldig ticket voor de wandeling.
  4. Ticket hoort niet bij deze wandeling of is geannuleerd – Dit ticket is niet geldig(meer), de gasten kunnen deze dus niet gebruiken.

              

8. Ronde Overzicht

Onder het kopje ‘Ronde Overzicht’ vind je de verschillende rondes welke jij binnen gaat krijgen tijdens de wandeling. Net als op je dashboard!

Let op: de gasten lopen op eigen gelegenheid en dus niet in 1 grote groep. Het ronde overzicht is een indicatie, houd je er dus niet teveel aan vast.


9. Gerechten en wijnen/bieren

Hier kun je invullen wat je gaat serveren en zien wat de anderen serveren. Net als op je dashboard op de website.

Let op wat de anderen serveren. We willen natuurlijk geen dubbele ingrediënten of dubbele wijnen/bieren. Lees hier meer over de gerechten. 

10. Gastenlijst

Alle tickets voor deze wandeling staan in deze lijst met naam, bestelnummer, aantal personen en dieetwensen. Bovenin vind je een zoekbalk. Is er iets mis met het ticket? Zoek dan op naam en/of bestelnummer. Staat de gast hiertussen? Dan hebben ze een geldig ticket.

Gescande bestellingen worden automatisch paars.


11. Enqueteresultaten

Op maandag vind je hier de resultaten van de enquete. Deze kunnen de gasten invullen op hun app. Wij sturen je een mailtje wanneer de info beschikbaar is.


 

Een gedachte over “Hoe werkt de WijnSpijs Restaurant App?

Reacties zijn gesloten.